Kavicsfestés és kavicsművészet A-Z-ig

Művészfabrikáló

Művészfabrikáló

Magyar kavicsfestők - Második rész

Steinkunst by Heni/ Jäckl Henriett

2018. szeptember 11. - Művészfabrikáló

Heni munkásságát régóta követem és elhihetitek már messziről felismerem a műveit! :D

Ha három szóban kellene a felismerhetőséget felsorolnom, akkor az a következőképp alakulna:

  • sokszínű
  • mandala
  • színes körmök

A színes körmök, mint a szivárvány, úgy ölelik körbe a festett köveket. Ez akár Heni védjegye is lehetne. :)

Számos alkotását kézben tartva mutatja meg a közönségnek így láthattam már olyat amikor amikor az adott festett kőhöz igazodott a körömmintája vagy épp fordítva az új köröm ihlette a festett kavicsát.

eskuvo_1.jpg

ponozas.jpg

tufilc.jpg

000000-n-6mandala.jpg

000000-n-8mandala.jpg

 

Heni, hogy is kezdődött? 

 

2014 nyarán találkoztam először az interneten festett kövekkel. Mivel az udvarunk egy része kaviccsal van felszórva, az alapanyag adott volt. Kiválasztottam egy szebb darabot és elkészítettem az első művet, egy katicabogarat, mely minden volt, csak nem szép és melyet azóta is őrzök.


Az első próbálkozásoknál apró pöttyökkel díszítettem, kerestem az interneten ötleteket, másokat próbáltam lemásolni. Művészi előképzettségem nincs, a hétköznapi életben 25 éve német nyelvtanárként dolgozom egy általános iskolában, így autodidakta módon kezdtem egyre merészebb motívumokkal kísérletezni. Rájöttem, hogy kellemesen kikapcsol, ellazít egy stresszes nap után. Egyre nagyobb örömet leltem benne és lassan a mindennapjaim részévé vált az alkotás.

pontoza2.jpg

posca_mandala.jpg

mandala.jpg
Néhány hét elteltével létrehoztam a facebookon a Steinkunst by Heni oldalamat, később egy zárt csoportot is Steinkunst by Heni és Művészetkedvelő Barátai néven. Ezzel egyidőben létrejött a saját weboldalam, amelyet  itt találtok meg: www.steinkunstbyheni.hu 

Instagram fiókom szintén steinkunst_by_heni névet működik. Jelenleg a facebookon 1400, Instagramon 2700 feletti a követők száma. Örömmel tölt el, hogy sok-sok országból ennyien tartják érdekesnek a munkáimat.

Környezetem is folyamatosan érdeklődik, családom támogat. Többször tartottam már workshopot gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.

Az elmúlt évek mindegyikén kaptam lehetőséget lakóhelyemen kiállításon való részvételre.
Három alkalommal csoportos kiállításon vettem rész, de egy alkalommal önálló kiállításom is
volt, mely megtöltötte a Budapest, 23. kerületi Galéria13 termeit „Varázslatos világ” címmel
három héten keresztül, melynek záróakkordja egy workshop volt a „Múzeumok éjszakáján”.
Azt hiszem ez a kiállítás megnyitó 2017. június 1-én volt életem egyik legszebb napja. A
kiállításokon a kövek mellett vászonképeim is díszítik a falakat.

meghivo.jpg

csoportos_kiallitas.jpgkiall.jpg

workshop.jpg

workshop2.jpg
Amellett, hogy csupán hobbi szinten alkotok, örömmel veszem, ha egyedi megrendeléseket
kapok. Szívesen teljesítek megrendeléseket különböző alkalmakra.


Magyarországon nem olyan egyszerű az alapanyag beszerzése, hiszen nincsenek gyorsfolyású patakjaink, tengerpartunk, de utazásaim során sok-sok kaviccsal térek haza, akár repülőn is. Néha tanítványaim is megajándékoznak a nyári szünet után az általuk szedett kincsekkel. A legszebb példányokat magam szedtem osztrák hegyi patakokban, Törökországban és Olaszországban. A családom néha örültnek tart, ha követ látok és kezdem szedegetni, de szorgalmasan cipelik nekem. Utazásaimon mindig van nálam eszköz, nem telt el még olyan hét, hogy ne készítettem volna valamit.


Törekszem a változatosságra, nem csak egyféle stílusban alkotok. A szívemhez legközelebb a mandalakövek állnak, de készítek tájképeket, városrészleteket, nevezetességeket, melyeket a helyszínek ihletnek utazásaim során. Portrék festését, illetve állatok festését nem vállalom.

 

neusch.jpg

taj2.jpg

taj3.jpg

taj.jpg

firenze.jpg
Legtöbb esetben akrilfestékkel dolgozom, de kedvelem a Posca tollakat, tűfilceket is. Szívesen használom mandalaköveknél a pontozásos technikát. Nagyon szeretem a színeket, ezért a legtöbb esetben ez dominál a műveimben.

eskuvoko.jpg

A festés magányos műfaj, de sosem érzi magát magányosnak az ember. Annyi minden kavarog közben az ember fejében, annyi az izgalom, hogy milyen lesz a végeredmény, hogy a külvilág megszűnik létezni.
Hihetetlen élmény és érzés, amikor az élettelen kavics a kezem közt megelevenedik és a semmiből valamit alkotok.

Egy-egy mű elkészítése közben magam is újjászületek.

A jövőben tervezem, hogy tanfolyamon bővítem technikai ismereteimet szakemberek segítségével.
Legutóbbi kedves emlékem a sorrentoi nyaralásról származik, ahol találkoztam egy művésztársammal és együtt alkottunk a tengerparton.

1-mandala-16-1.jpg
Van egy vers, ami mély nyomokat hagyott bennem és újra, meg újra elolvasom.

Olvassátok ti is sok szeretettel!


Prohászka Ottokár: Kő az úton


Gondolod, kerül életed útjába
Egyetlen gátló kő is hiába?
Lehet otromba, lehet kicsike,
Hidd el, ahol van, ott kell lennie.
De nem azért, hogy visszatartson téged,
S lohassza kedved, merészséged.
Jóságos kéz utadba azért tette,
Hogy te megállj mellette.
Nézd meg a követ, aztán kezdj el
Beszélgetni róla Isteneddel.
Őt kérdezd meg, milyen üzenetet
Küld azzal az akadállyal neked.
S ha lelked Istennel találkozott,
Utadban minden kő áldást hozott.

 

Kavicsfestéssel kapcsolatos hasznos témákra feliratkozom: görgess az oldal tetejére és a jobb oldali oldaldoboznál ezt könnyedén megteheted! :D

Várlak szeretettel a facebook csoportomba akár kavicsfestőként, akár nézelődőként, de érdeklődsz a kavicsfestés iránt: facebook csoport itt.

A blogíró Instagram oldala: katt ide!

Pinterest tábla pedig pedig itt: katt ide!

Vásárolni szeretnék festett köveket- BOLT ITT!

Korábbi cikkeimet itt olvashatod:

Hogyan kerül egy kézműves a luxusszállodák világába?

TOP 5 kavicslelőhely

Kavicskaktusz festése

Kavicskatica készítése

Fókuszban a kavicsegyensúly

Pingalda.hu avagy egy kavicsfestő bemutatkozása

Kavicsméhecske készítése

Kavicsok, mint mécsestartók

Ki volt az én felmenőm?

Te melyiket választanád?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pingalda.blog.hu/api/trackback/id/tr9014225059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása