Kavicsfestés és kavicsművészet A-Z-ig

Művészfabrikáló

Művészfabrikáló

Magyar kavicsfestők- 3. rész

Kisantal Nóra- Varázskavics

2018. november 11. - Művészfabrikáló
Itt már mindenki Petőfi Sándor,

Lopják a rímet a Wiz Khalifától,

Szóljon a nóta, ez itt Hollywood.

Igyál meg gyorsan egy két Malibut.

 

(Részlet: Petőfi Sándor - Lil G & Nemazalány)

 

Amikor meghallom azt a nevet, hogy Kisantal Nóra én nem tudok másra gondolni, mint arra, hogy Petőfi Sándor. Nekem a kavicsfestős verseny óta a neved összefonódott Petőfiével. Amikor láttam a versenyre készült kavicsokat a sok szép kokárda közt volt egy teljesen más stílusú és témájú kő. Zseniálisan feldolgoztad a március 15-ét mint témát, az a festett köved beleégett a retinámba (hűha smiley)

Na, de kezdjük az elejénél...

Nóri, mikor kezdtél el kavicsot festeni? 2017 októberében kezdtem el kavicsképeket készíteni.

Egyáltalán hogyan találtál rá a kavicsfestésre? Egy kavicsképes facebook oldal ihletett, s gondoltam kipróbálom. A Duna-part mellett lakunk szinte naponta kijárunk. Csodálatos, sima, lapos felületű kisebb-nagyobb kavicsokat már korábban is gyűjtöttem ott, de csak alig egy éve fedeztem fel, hogy alkothatok is velük.

Ahogy említettem ősz végén fedeztem fel a kavicskép készítés örömét. Sajnos ezt egy időre szüneteltetnem kellett a Duna magas vízállása miatt. Csak pár darab kisebb kavicsot spájzoltam csak be és hónapokon keresztül nem volt lehetőségem kavicsgyűjtésre. Mindenképp szerettem volna a kavicsokkal foglalkozni, így hát fogtam pár nagyobb kavicsot, vettem akrilfestéket és így született meg a kavicsfestés az én esetemben.

0.jpg

 

 

 

222.jpg

2222.jpg

222222.jpg

2222222.jpg

2_1.jpg

 

Mi volt az első minta amit kavicsra festettél? Az első kavicsképem egy virágminta volt, az első festett kavicsom egy katica. Teljesen kezdő voltam akkoriban, most már mosolygok ha meglátom az első festett kavicsaimat. Nagyon amatőr voltam, akkora mennyiségű eszköz sem állt rendelkezésemre, mint manapság. Sokat számít, hogy készítek szinte minden nap festett kavicsokat, s visszanézve látom, mennyit fejlődtem – de azt is látom, hogy még hosszú út áll előttem. Ennek ellenére élvezem minden percét.

Hogyan nőtte ki magát a kavicsfestő hobbid? Egyelőre még csak hobbi, de sokan keresnek meg, hogy készítsek el nekik vagy egy kavicsképet vagy egy festett kavicsot. Nagyjából elmesélik, mit szeretnének, milyen színeket használjak, s onnantól kezdve szabad kezet kapok. Több kép is megjelenik azonnal a fejemben, s több variációt is el szoktam készíteni arra az esetre, ha nem nyerné el tetszésüket. Illetve a félig-meddig kész munkáról is küldök képet, s kikérem a véleményüket, esetleg szeretnék-e, hogy változtassak rajta. Eddig szerencsésnek mondhatom magam, mert nem kaptam kavicsaimmal kapcsolatban negatív visszajelzést.

Nemrégiben egyik barátnőm kért meg, hogy készítsem el az esküvőjére a vendégek köszönő ajándékát. Büszkeség töltött el, mikor megláttam őket az asztalokon.

00.jpg

 

Mi a legkedvesebb munkád amire igazán büszke vagy?

Őszintén szólva mind kedves nekem, nehezen tudok választani. Nagyon szeretem az absztrakt kavicsokat, a mandalákat, a Petőfis kavicsomat – amivel megnyertem egy kavicsfestő versenyt.

 

000.jpg

0000.jpg

00000.jpg

Nagyon büszke vagyok még babasellős kavicsra is, melyet a legtökéletesebb kavicsra festettem, melyet valaha találtam. Tudtam, hogy egyszer majd valami különlegeset fogok rá festeni. Unokahúgom születésekor készítettem, ami most már az ő otthonukat díszíti.

000000.jpg

Büszke vagyok még az afrikai naplementés sziluett képekre, s az egyik legutóbbira, ami már nem is kavics, hanem egy kő. Egy menyasszonyt ábrázol az óceán partján melyet kedvenc költőm, Edgar Allan Poe ihletett.

0000000.jpg

00000000.jpg

22_2.jpg

222_2.jpg

2222_2.jpg

 

Van különleges történeted ami a kavicsfestéssel kapcsolatos?

Többen furcsán néznek rám, mikor a hobbimról mesélek. Legtöbben sosem hallottak róla. Vannak akik megkértek, tanítsam meg őket a kavicsfestés alapjaira, s vannak olyanok is, akik az én „hatásomra” kezdtek el kavicsokat festeni.

Egy angol kavicsfestő csoportban összebarátkoztam egy német-francia hölggyel, akivel személyen is találkoztam a hónap elején. Mindketten rajongunk a kavicsokért, cseréltünk is párat. Jó tudni, hogy a világ különböző részein vannak hozzám hasonló emberek.

 

Mit szólnak az emberek ehhez a különleges elfoglaltságodhoz?

Mosolyogva fogadják, nagyon tetszik nekik s bátorítanak. Az ő noszogatásukra hoztam létre a facebook oldalamat is. www.facebook.com/varazskavics

 

A családod hogyan viszonyul a kavicsfestő szenvedélyedhez?

Azt kell mondjam pozitívan annak ellenére, hogy a lakás minden pontjában kavicsok vannak :D

 

Hol van a kedvenc kavicslelőhelyed?

A Duna-parton. Rá kellett jönnöm, hogy a kavicsfestés és a kavicsgyűjtés két különböző hobbi. Imádok a Duna-partra járni, már tudom melyik részén, milyen típusú és nagyságú kavicsok találhatók. Szerintem őrültnek nézhetnek az emberek, amikor a földet pásztázva járkálok fel-alá a parton, esőben-szélben-fagyban. Elképesztő izgatottság fog el, mikor találok egy-egy különleges kavicsot, s alig várom, hogy festhessek rá.

 

Honnan merítesz inspirációt?

Egy-egy kép, idézet, élethelyzet inspirál. Sokszor merítek inspirációt mások munkájából is.

 

Le tudnád írni, hogyan készül egy termék, az ötlettől a megvalósulásig?

Az összegyűjtött kavicsokat alapos mosás és szárítás után általában alapozó festékkel kenem be ami fekete (ha pl. mandalát akarok festeni) illetve fehér. Aztán megfestem a kívánt mintát. Ha aprólékos alakzatot szeretnék, Posca tollakat használok. Feketével megrajzolom a kontúrt, aztán kiszínezem. Ha elkészült jöhet a lakk. Mind az akril, mind a lakk gyorsan szárad, viszonylag hamar elkészül egy festett kavics.

Sok minimalista kavicsot is készítek, melyeknek egyszerűségükben rejlik a nagyszerűségük.

33.jpg

333.jpg

3333.jpg

Mit gondolsz, miben rejlik az egyedi alkotások varázsa?

A kérdésben benne van a válasz is: az, hogy egyedi. . A természet megalkotta, én csak továbbgondoltam.

Szívvel-lélekkel készítek el minden kavicsot, még akkor is, ha az megrendelés. Többen kértek tőlem gyermek érkezésére kavicsot, amire ráírom a pici nevét, esetleg egyedi szöveget is. A mai világban ahol mindent futószalagon gyártanak, jóleső lehet olyasmit kapni, ami csak egy példányban készült el egy bizonyos ember számára.

44.jpg

 

Szoktál nehézségekbe ütközni? Kértek tőled valamit a vásárlóid amire sajnos nemet kellett mondanod?

Eddig szerencsére nem. Ismerem a korlátaim, néha  mások művészi festett kavicsát meglátva tudom jól, hogy ezt én biztos nem tudnám elkészíteni. Nem vagyok emiatt szomorú vagy elkeseredett. Örülök, hogy eljutottam odáig, ahol most vagyok. Nem versenyként tekintek erre a tevékenységre, hanem kikapcsolódásként. Ha valamelyik munkám jól sikerült, akkor megosztom pár csoportban, s jól esik minden kedves pozitív visszajelzés.


Melyik a kedvenc mintád amit a legjobban szeretsz elkészíteni?

Azt hiszem a mandala az, amit sosem fogok megunni.


És melyik köved a legnépszerűbb? Amit a legtöbbet készítesz?

A mandalák, baglyok és katicát. Szerintem már több százat készíthettem belőlük :D

4_1.jpg

 

Hogyan képzeled el magad 5-10 év múlva?

Szeretnék egyszer egy kiállítást szervezni, ahol minden kavicsfestő megmutathatja munkáját.


Mi a mottód, a hitvallásod ami a legjobban jellemez téged?

A cél nem az, hogy örökké éljünk, hanem az, hogy alkossunk valamit, ami majd fog.

 

 

Mesélj egy kicsit magadról!

Milyen vagy a való életben? Mivel foglalkozol? Mi kapcsol ki? Mit csinálsz szabadidődben?

Ki Kisantal Nóra?

Világ életemben más voltam, mint a többiek körülöttem. Amolyan csendes lázadó, aki a könyvek és a művészetek világába menekül. Idővel rájöttem, hogy introvertált vagyok, ezért működök másképp. Szeretem a természetet, a csendet, a mély beszélgetéseket, az igazi értékeket, ami nem anyagi javakon alapul. Szeretek elmélkedni a világ dolgairól, okairól, működéséről, keletkezéséről, sokat foglalkozok ebből kifolyólag kozmológiával. Szabadidőmben szeretem papírra vetni gondolataimat. A kavicsfestéssel egyidejűleg több minden érkezett az életemben, például a keleti filozófia és a jóga, melyek napról-napra közelebb visznek a lelki békémhez és saját magamhoz.

 

Eddigi életemről dióhéjban annyi, hogy Felvidéken születtem egy eldugott kis faluban, aminek alig van száz lakosa. Csodálatos hely, erdők és rétek veszi körül. Az egyetem szakított el tőle, most Budapesten élek párommal és két óvodás korú kisfiammal. Ami munkámat illeti, informatikai munkatárs vagyok. Angol és holland nyelven nyújtok támogatást telefonon, illetve e-mailben. Szeretem csinálni, kicsit visszahúz a „valóságba”.

 

Kisantal Nóri köszönöm! Őszintén öröm volt veled beszélgetni! <3

 

5_2.jpg

 

 

Feliratkozom a hírlevélre, így megkapom az ingyenes segédanyagot a kavicsgomba elkészítési módjáról- KATT IDE!

 

Várlak szeretettel a facebook csoportomba akár kavicsfestőként, akár nézelődőként, de érdeklődsz a kavicsfestés iránt: facebook csoport itt.

Instagram oldalam: katt ide!

Pinterest táblámat pedig pedig itt: katt ide!

IMÁDOM A KÉZMŰVES BOLTOKAT - KATT IDE!

Korábbi cikkeimet itt olvashatod:

Hogyan kerül egy kézműves a luxusszállodák világába?

TOP 5 kavicslelőhely

Kavicskaktusz festése

Kavicskatica készítése

Fókuszban a kavicsegyensúly

Pingalda.hu avagy egy kavicsfestő bemutatkozása

Kavicsméhecske készítése

Kavicsok, mint mécsestartók

Ki volt az én felmenőm?

A bejegyzés trackback címe:

https://pingalda.blog.hu/api/trackback/id/tr3814359257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása