Kavicsfestés és kavicsművészet A-Z-ig

Művészfabrikáló

Művészfabrikáló

Magyar kavicsfestők IV. rész

2019. július 06. - Művészfabrikáló

Nyerges Orsi vagyok.

Gyerekkorom óta tanultam rajzolni. 6 évesen kezdtem járni a Barcsay Gyermekképzőművészeti Körbe, ahol Dombyné Szántó Melánia (mindenki Mela nénije) vezetett be minket a képzőművészet rejtelmeibe.

Megismertük a ceruzahasználatot, a temperát, az olajpasztellt és kipróbáltunk számos technikát. Jártunk az ország több pontján táborok formájában.

screenshot_2018-08-25-09-46-26-1.png

screenshot_2018-08-25-09-46-30-1.png

Ez a pár év (8 évet jártam oda), jó alapot adott a további tanulmányaimhoz.

Aztán a középiskola után a Budai Rajziskola szabadiskola részébe jártam 1 évet, hogy megalapozzam az ebben az iskolában induló grafikus szakra a felvételimet. Fel is vettek, elvégeztem a 2 éves képzést, és mint alkalmazott grafikus végeztem.

 

screenshot_2018-08-25-09-46-47-1.png

screenshot_2018-08-25-09-47-58-1.png

A „jó pap is holtig tanul” elv szerint pedig irány a Szegedi Egyetem, Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai kar. Nem volt könnyű, de a nagyszerű tanároknak és a szuper csapatnak hála ezt is befejeztem.  Tanítani viszont nem volt motivációm, tulajdonképpen engem a szabad munka vonzott mindig.

screenshot_2018-08-25-09-47-19-1.png

 

A kavicsfestéssel véletlenül bukkantunk egymásra, de rögtön megfogott a különlegessége hisz minden kő, kavics egyedi így szárnyalhat a fantázia.

Izgalmasnak találtam, hogy egy olyan kézzelfogható dologra, mint egy kő, hogyan lehet képeket megjeleníteni. Aztán belevágtam és próbálgattam magam, végül egész jó barátságba kerültem a kövekkel.

Az első próbálkozásom egy kavicsra festett őszapó volt. Nem lett tökéletes, de mivel soha azelőtt nem festettem kőre, így első próbálkozásra nem lett rossz.

screenshot_2018-08-25-09-46-16-1.png

Aztán a sok gyakorlás, az anyag megismerése olyan eredményeket szült, mint a Látkép vagy az Afrika.

 

screenshot_2018-08-25-09-47-53-1.png

screenshot_2018-08-25-09-47-35-1.png

screenshot_2018-08-25-09-46-37-1.png

screenshot_2018-08-25-09-48-03-1.png

Az emberek csodálják ezeket az alkotásokat, bár azt látom, még egy kicsit idegenkednek tőle.

Honnan jön az inspiráció? Ez mindig változó, lehet az egy kirándulás emléke, egy tavaszi madárdal, egy rég megfogalmazott gondolat.

Legkedvesebb témáim a madarak, az afrikai szavanna, a virágok, pillangók, tájképek.

screenshot_2018-08-25-09-47-10-1.png

screenshot_2018-08-25-09-47-30-1.png

screenshot_2018-08-25-09-47-40-1.png

 

Egyelőre hobbi szinten űzöm, hisz a munka és gyerek mellett kevés az időm, de bízom benne, hogy idővel többet tudok ezzel foglalkozni. A család természetesen támogat, mindig csodálattal figyelik egy-egy alkotás megszületését. Az itthoni alkotások mellett természetesen kéréseket is teljesítek. A múltkor egy ismerősöm kért meg, hogy az üzlete kirakatát rakjam tele katicákkal. Így hát elindult a katicagyártás, de nagyon aranyos lett! Egy arra járó nézelődőnek meg is tetszett, felvette velem a kapcsolatot és neki is kellett gyártanom jó pár kőkaticát.

Szeretek ajándékba is készíteni, hisz az egyedi, kézzel készített ajándéknál szerintem nincs szebb!

 

Szeretnék a jövőben több időt tölteni az alkotással, meglátjuk, merre visz az élet.... :)

 

Köszönjük Orsi!

screenshot_2018-08-25-09-47-46-1.png

 

Te is lehetsz művész Mészáros Mónika által vezetett kavicsfestő workshopokon:

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.

LEVENDULAFÖLD-KAVICSFESTŐ WORKSHOPRA VALÓ JELENTKEZÉSHEZ: KATT IDE! 

 

További érdekes festéssel kapcsolatos tartalmakért feliratkozom a hírlevélre - KATT IDE!

 

Várlak szeretettel a facebook csoportomba akár kavicsfestőként, akár nézelődőként, de érdeklődsz a kavicsfestés iránt: facebook csoport katt ide!

 

Facebook oldal: katt ide!

Instagram oldalam: katt ide!

Pinterest táblámat pedig itt: katt ide!

IMÁDOM A KÉZMŰVES BOLTOKAT - KATT IDE!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pingalda.blog.hu/api/trackback/id/tr9414927920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása